Stangl Csaba honismereti kirándulás
2022. 07. 15.

A lakiteleki Népfőiskola Alapítvány meghívására vettünk részt június 12-14. között látóúton, hogy hasznos ismereteket szerezve tudjuk tovább szervezni Agyagosszergényben a népfőiskolát.

Június 12-én indultunk útnak az agyagosszergényi Közi Horváth József Népfőiskola közösségével a Kiskunság irányába. A buszt az utasok és a jó hangulat is megtöltötte és néhány órán belül megérkeztünk első állomásunkra, Petőfiszállásra a Pálosszentkúti kegyhelyhez. Csodás környezet és nyugalom várt minket, ahol megismerhettük a kegyhely épületeit, történetét és a szent forrásból is erőt meríthettünk. Pálosszentkút igazi lelki feltöltődés volt, Balla Péter Barnabás atya szentmisét celebrált, majd a kegytárgybolt megismerése után tovább indultunk.
Kiskunfélegyházán egy kiadós vacsora után végső úti célunk felé vettünk az irányt, amely a Lakiteleken található Hungarikum Liget. Az elkövetkezendő két napot a Ligetben töltöttük, ahol a lakiteleki Népfőiskola által teremtett értékkörnyezettel ismerkedhettünk meg. Hatalmas élmény volt megtapasztalni a planetárium adta lehetőséget, amely során rengeteg érdekfeszítő információt hallhattunk az univerzumról, bolygókról és ősi legendákról. A lélek és elme frissességének fontossága mellett a kiegyensúlyozott fizikum is elengedhetetlen, így boldogan próbáltuk ki a Liget sportlehetőségeit is. Ezek közül az egyik legizgalmasabb, amelyről többen először hallottunk, az a footgolf volt. Nagy vonalakban úgy működik, mint a golf, csupán focilabdával és lábbal játsszák. A footgolf mellett a pétanque (petang) is nagyon népszerű volt, amelyet szinte az egész csoport kivétel nélkül kipróbált. A Liget mellett található Nemzeti Művelődési Intézet monumentális épületét is megcsodálhattuk kívülről és belülről egyaránt. Napközben vagy esténként pedig kikapcsolódhattunk a Gabriella Gyógy- és Strandfürdőben.
Az utolsó esténket egy közös szalonnázós vacsorával töltöttük el. A hangulat egészen az éjszakába nyúlt, amely során rengeteg mosoly görbült az arcokon, amelyek kiegészültek izgalmas, vidám történetekkel.
Hazaindulás előtt megismerkedhettünk a helyi zöldség és gyümölcstermesztéssel valamint a különböző virágokkal foglalkozó kertészettel.
A Liget területén található a Bibliaház, amelynek különlegessége és célja, hogy egy kézzel írott Biblia szülessen az odalátogatók által. A csoport tagjai közül mindenki írt egy-egy mondatot, amelyet könyvjelzőként meg is kapott emlékbe, így a rengeteg megszerzett élménnyel együtt egy bibliai mondatot hazavihettek magukkal a kirándulók.
A Hungarikum Ligetet úgy lehetne a legjobban összefoglalni, hogy ide mindig visszavágyik az ember. A kirándulás során nem egyszer hangzott el „ez egy teljesen más világ, ez a nyugalom szigete” gondolat, amellyel a csoport – talán nem sértek meg senkit, ha mindenki nevében szólok – egésze egyet értett.
Köszönjük Csáki Anitának, a lakiteleki Népfőiskola Alapítvány munkatársának a törődést, a körbevezetést és azt a rengeteg hasznos információt, amelyekkel ellátott bennünket; a Lakitelek Népfőiskolának pedig a lehetőséget, hogy ennyi élménnyel gazdagodhattunk. Reméljük, minél hamarabb újra átélhetjük ezeket a csodás élményeket.